Cukierki reklamowe w czekoladzie

Cukierki reklamowe

Cukierki reklamowe

Reklamowe słodkości występują w wielu rodzajach. Różnić mogą się one od siebie między innymi kształtem, smakiem czy wielkością. Doskonałą alternatywą dla klasycznych czekoladek są cukierki w czekoladzie. Tego typu produkt wręczać można na wiele różnych sposobów. Do tego celu zatrudnić można hostessty, które w ten sposób zachęcać będą do odwiedzania firmowego stoiska. Inny sposób to umieszczenie przezroczystej misy z cukierkami w pokoju konferencyjnym tak, by umilała długie spotkania. Cukierki dołączać można także do składanych przez klientów zamówień, traktując je w charakterze niewielkiego, miłego, bezpłatnego upominku.Cukierki reklamowe zostały najprawdopodobniej wynaleziono w Egipcie. Początkowo, słodka masa tworzona była głównie z miodu oraz suszonych owoców takich, jak figi oraz daktyle. To tworzenia takich słodkości nie używano wówczas cukru, jako że sztukę jego otrzymywania opanowano dopiero kilka wieków później.

Jeśli chodzi o przełomowy moment w historii produktów, jakimi są cukierki reklamowe, było z nim z pewnością odkrycie Ameryki. To właśnie stamtąd, razem ze złotem i przyprawami zostały przywiezione na nasz kontynent ziarna kakaowca, które dotychczas stosowane były wyłącznie przez majów. Na samym początku uzyskiwana z kakaowca czekolada cieszyła się ogromną popularnością. Z czasem jednak produkt ten zaczął wzbudzać pewne obawy. Twierdzono, że może ona stanowić dzieło złych mocy, które ofiarowały ziarna Indianom czczącym pogańskie bóstwa, a co za tym idzie – chrześcijanie powinni unika jej spożywania.

Trudno jednoznacznie stwierdzić, kiedy powstały pierwsze na świecie Cukierki reklamowe w czekoladzie. Do rewolucji przyczynił się między innymi rozwój przemysłu, a także związany z nim spadek mąki oraz cukru. W bardzo szybkim tempie zaczęły wówczas powstawać pierwsze na świecie fabryki czekolady z prawdziwego zdarzenia. To właśnie one sprawiły, że czekoladowe słodkości były dostępne nie tylko na królewskich dworach, lecz również w domach znacznie mniej zamożnych ludzi.